SZKOŁA ASESORÓW
Metoda Assessment/Development Center uważana jest za najskuteczniejszą metodę diagnozy kompetencji. Istotną częścią tej metody jest osoba Asesora i to od jego profesjonalizmu głównie zależy skuteczność diagnostyczna realizowanej diagnozy.
Jesteśmy firmą, która od 27 lat realizuje diagnozy kompetencyjne w oparciu o metodę Assessment i Development Center. Zrealizowaliśmy dotychczas diagnozy dla ponad 11.000 osób. Nasi konsultanci dzielą się praktyczną wiedzą z zakresu diagnoz kompetencyjnych na wyższych uczelniach.
Wykorzystując nasze doświadczenia utworzyliśmy „Szkołę Asesorów”, w ramach której pomagamy w zdobywaniu praktycznych umiejętności, które powinni posiadać Asesorzy. Nasi absolwenci oprócz umiejętności zaprojektowania i realizacji procedury diagnozy kompetencyjnej w oparciu o metodę Assessment/Develoment Center, potrafią projektować i zarządzać systemami kompetencyjnymi w organizacjach.
Oferujemy 100% praktycznej wiedzy i umiejętności przekazywanej przez Asesorów – Trenerów z wieloletnim doświadczeniem, którzy specjalizują się w projektowaniu i realizacji diagnoz kompetencyjnych metodą Assessment/Development Center.
Nasza Szkoła Asesorów jako pierwsza w Polsce przeszła pozytywnie certyfikację przez Polskie Stowarzyszenie Asesorów Metody Assessment Center/Development Center, które potwierdza, że program Szkoły Asesorów jest w pełni zgodny z „Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center Operations International Task Force on Assessment Center Guidelines” opracowanym przez The International Congress on Assessment Center Methods w Waszyngtonie.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Szkoła Asesorów, to 4 dwudniowe zjazdy + praktyki asesorskie. W zależności od sytuacji epidemiologicznej zajęcia na sali lub online.
Zajęcia odbywają się w małych 6 - 10 osobowych grupach.
Na początku cyklu rozwojowego każdy Uczestnik bierze udział w Development Center diagnozującym kompetencje istotne w pracy Asesora.
Po zakończeniu cyklu warsztatów uczestnicy odbywają praktyki asesorskie podczas rzeczywistych sesji AC/DC.
W trakcie trwania cyklu każdy z Uczestników ma możliwość konsultowania się telefonicznie i mailowo z Trenerem. Pomiędzy zjazdami Uczestnicy realizują zadania domowe.
Cykl szkoleniowy kończy się egzaminem i otrzymaniem świadectwem ukończenia Szkoły Asesorów. Świadectwo jest potwierdzone certyfikatem Polskiego Stowarzyszenia Asesorów Metody AC/DC, które potwierdza, że uczestnicy uzyskali uprawnienia Asesora zgodne z „Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center Operations International Task Force on Assessment Center Guidelines”.
TERMINY
Edycja Jesień 2022 |
I sesja |
II sesja |
III sesja |
IV sesja |
Praktyki asesorskie |
Cena netto |
Wrocław |
2-3 IX |
7-8 X |
4-5 XI |
2-3 XII |
od XII |
6.200 zł |
Warszawa |
9-10 IX |
21-22 X |
18-19 XI |
9-10 XII |
od XII |
6.200 zł |
PROGRAM
SZKOŁY ASESORÓW METODY ASSESSMENT/DEVELOPMENT CENTER
Dzień |
Tematyka zajęć |
Forma pracy |
1 |
Diagnoza Development Center dla Uczestników w kontekście kompetencyjnego modelu Asesora. Analiza przebiegu sesji z perspektywy Uczestnika. |
Uczestnictwo w sesji Development Center Ćwiczenia – 6 h. Wykład – 1 h. |
2 |
Sesja feedback dla Uczestników po Development Center. Specyfika komunikacji Asesora w procesie diagnozy kompetencyjnej – warsztat komunikacyjny. Sylwetka Asesora – rola w metodzie, wygląd, zachowanie. |
Wykład – 3 h. Ćwiczenia – 4 h. |
3 |
Rys historyczny metody Assessment/Development Center, mechanizm działania metody, definicja kompetencji w kontekście metody AC/DC, systemy kompetencyjne, zastosowanie metody AC/DC, wykorzystanie kompetencji w procesie zarządzania. |
Wykład – 3 h. Ćwiczenia – 4 h. |
4 |
Metody tworzenia modeli kompetencyjnych. Warsztat Kompetencyjny |
Ćwiczenia – 7 h. |
5 |
Narzędzia diagnostyczne – mechanizm działania, rodzaje narzędzi. Rola asesora w metodzie, technika obserwacji asesorskiej, techniki notatek asesorskich. Techniki narady asesorskiej - techniki wnioskowania, techniki rozwiązywania problemów, negocjacyjne itp. Błędy w technice diagnozy |
Wykład – 3 h. Ćwiczenia – 4 h. |
6 |
Warsztat tworzenia narzędzi diagnostycznych, pilotaż narzędzi, ćwiczenie obserwacji i narady asesorskiej. |
Ćwiczenia – 7 h. |
7 |
Logistyka sesji diagnostycznych, projektowanie merytoryczne i techniczne sesji diagnostycznych. Zasady tworzenie raportów po diagnozie – indywidualne i grupowe. Feedback po diagnozie – zasady i techniki, wzbudzanie motywacji do rozwoju. Sytuacje trudne podczas sesji feedback. |
Wykład – 3 h Ćwiczenia – 4 h. |
8 |
Zagadnienia etyczne w stosowaniu metody. Kompetencyjne systemy oceny okresowej. Systemy rozwoju kompetencji. Analiza dokumentu „Wytyczne |
Wykład – 3 h. Ćwiczenia – 4 h. |
9 |
Praktyka I – uczestnictwo w rzeczywistej sesji AC lub DC jako asystent Asesora zawodowego. |
Ćwiczenia – 8 h. |
10 |
Praktyka II – uczestnictwo w rzeczywistej sesji AC lub DC jako Asesor pod nadzorem Asesora zawodowego. |
Ćwiczenia – 8 h. |
„Szkoła Asesorów to doskonały sposób, by na własnej skórze przekonać się, czym jest AC/DC oraz posiąść kompleksową wiedzę na temat projektowania i prowadzenia sesji, a także diagnozy, tworzenia raportów i udzielania informacji zwrotnej. Zajęcia mają przejrzystą strukturę i tworzą logiczny ciąg, ale zawsze jest czas na zadawanie pytań i pogłębienie wybranego tematu. Ogromną zaletą jest nacisk na praktykę, choć na wstępie znalazło się też miejsce na solidne podwaliny teoretyczne”. Natalia Urbańska - HR Director, Divante |
„Znakomita wiedza merytoryczna prowadzącego zachęca do poszerzania swojej wiedzy. Potrafi zarazić pozytywną energią i przekonać do zdiagnozowania siebie, a potem innych. Cały kurs znacznie poszerza horyzonty i daje wzrost kompetencji oraz pozwala odkryć ukryte w sobie zasoby”. Grzegorz Śliwiński - Kierownik Operacyjny, LOTOS Paliwa |
„Dzięki uczestnictwu w Szkole Asesorów poznałam w pełni stronę techniczną zawodu. Miałam możliwość uczestniczenia w ćwiczeniach pełniąc role diagnozowanego oraz Asesora, co dało mi obraz i próbkę odczuć z obu stron. To, co jednak najbardziej utkwi mi w pamięci, to etyka działalności Asesora. Wiele narzędzi HRowych, które są niepoprawnie wykorzystywane często powoduje niechęć i strach uczestników, przez co tracą one na wartości dla głównych zainteresowanych. Po Szkole Asesorów każdy z uczestników ma solidne etyczne i merytoryczne podstawy do wykonywania AC czy DC. Dodatkowo gwarantowane praktyki stanowią doskonałe uzupełnienie. Polecam w 100%!” Agnieszka Bilska - HR & Training Officer, DoubleTree by Hilton Wroclaw |
„Doskonałe szkolenie zorientowane na dostarczenie niezbędnej wiedzy, wykształcenie umiejętności praktycznych jak i „wychowanie” uczestników do roli Asesora AC/DC. Prowadzący idealnie łączą zainteresowania naukowe z wieloletnim doświadczeniem oraz z rolą mentora prowadzącego po meandrach rozległej wiedzy asesorskiej, dając nie tylko narzędzia, ale również budując charakter i odpowiednie podejście do wykonywania roli Asesora. Jeśli dodać do tego otwarte forum wymiany wiedzy ze współuczestnikami, mogę śmiało powiedzieć, że to, co otrzymałam jako adept Szkoły Asesorów przerosło moje oczekiwania w jak najlepszym tego słowa znaczeniu”.
Agata Nowak - Specjalista ds. Personalnych, Redknee |
„Szkoła Asesorów, pod szyldem Experum HR to niewątpliwie punkt obowiązkowy dla osób, które chcą zgłębić tematykę Assessment Center (AC) i Development Center (DC). To 4 spotkania, podczas których uczestnik jest prowadzony przez każdy drobny element AC i DC, nie tylko zyskuje na ich temat wiedzę, ale również może go doświadczyć i podzielić się swoimi wnioskami i obserwacjami w gronie doświadczonych biznesowo ludzi. Praktyka i profesjonalizm - to 2 określenia, które idealnie opisują charakter Szkoły Asesorów. Serdecznie polecam!" Dawid Straszak – Team Leader, Trener, UPS
„Świetne szkolenie dla osób które rozpoczynają swoją przygodę z metodologią Assessment i Development Center, jak również dla tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i nabyć profesjonalnych umiejętności”. Andrzej Listwan - HR Manager, UPM Raflatac |
„Bardzo profesjonalne i oparte na wieloletnim doświadczeniu przygotowanie do pełnienia roli Asesora pracującego w metodzie AC/DC. Najlepsza okazja do poznania własnych kompetencji i nabycia wiedzy jak diagnozować kompetencje innych. Nieduże grupy szkoleniowe, dużo zajęć praktycznych, niezwykła atmosfera to idealne warunki do poszerzania swojej wiedzy i rozwijania umiejętności asesorskich. Pozytywnie nastawieni prowadzący bardzo chętnie dzielą się doświadczeniem i nie pozostawiają żadnego pytania bez odpowiedzi. Serdecznie polecam „Szkołę Asesorów” Experum HR.” Jadwiga Wiśniewska-Kozań – HR Specialist, Toyota Boshoku Poland
|
TRENER WIODĄCY
JANUSZ DZIEWIT
Dyrektor Zarządzający, Konsultant, Asesor, Trener, Mentor
Od ponad 25 lat ściśle związany z branżą HR, jako osoba zarządzając Experum HR, a także konsultant, trener, mentor i asesor.
W swojej pracy specjalizuje się m.in. w projektowaniu i wdrażaniu systemów kompetencyjnych, w rekrutacjach kandydatów na stanowiska wyższego szczebla zarządzania metodą Executive Search, diagnozach kompetencyjnych z wykorzystaniem metody Development Center, projektowaniu i koordynowaniu realizacji kampanii rekrutacyjnych, badaniu opinii i satysfakcji pracowników, systemów kompetencyjnych ocen okresowych, projektowaniem i realizacją rozwoju pracowników oraz projektów badawczych na rynku pracy.
Autor jednej z pierwszych w Polsce kreatywnych kampanii rekrutacyjnych („Autobus Volvo”).
Jako trener projektuje i prowadzi programy rozwojowe z zakresu niwelowania luk kompetencyjnych, umiejętności miękkich oraz specjalistycznych. Trener wiodący w „Szkole Trenerów” i „Szkole Asesorów” Experum HR. Twórca metodologii „Modelowania Kompetencji” ukierunkowanej na niwelowanie luk kompetencyjnych.
W pracy konsultanckiej doradza firmom w zakresie strategii HR. Autor wielu publikacji
w specjalistycznych czasopismach HR oraz prasie codziennej, wielokrotny prelegent na konferencjach branżowych i naukowych. Wykładowca tematyki z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, Akademii Wojsk Lądowych we Wrocławiu, Collegium Nobilium Opoliense.
Członek Rady Programowej Wydziału Zarządzania w Akademii Wojsk Lądowych we Wrocławiu.
Mentor największego w Polsce cross-biznesowego programu mentoringowego organizowanego przez Fundację Liderek Biznesu.
Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Asesorów Metody Assessment Center/Development Center (www.psamadc.pl).
Założyciel i Zarządzający Dolnośląskim Forum HR (www.dfhr.pl), którego celem jest wymiana doświadczeń i integracja środowiska osób pracujących w Działach Personalnych.