slajd
AKTUALNOŚCI




5.10.2018

Łowcy Głów - gra miejska

Na Dzikim Zachodzie panuje zaciekła rywalizacja, poszukiwani chowają się w ciemnych jaskiniach Linkedina’a bądź w głębokich kopalniach Goldenline, skąd wyciągani są przez najsprytniejszych Headhunterów. Łowcy Głów nie mają prostego zadania, Szeryfowie zlecają im odnajdywanie najbardziej indywidualnych osobliwości, dzięki którym lokalna społeczność zdobędzie cenne doświadczenie.  

Czy to western? Inny świat? Nie - to codzienność wszystkich pracowników działów personalnych. Łowcy Głów ścigają się ze sobą po dzikich stepach rynku pracy, gdzie każda szczegółowa czynność ma ogromne znaczenie. Każdy jest samotnym wilkiem w walce o przetrwanie, w której liczą się kowbojskie umiejętności. Na lasso zostają złapani tylko najlepsi kandydaci, którzy następnie muszą stanąć oko w oko z Szeryfem. Emocje sięgają zenitu, gdy przygotowana umowa o pracę czeka na złożenie ostatecznego podpisu. Praca headhuntera musi specjalizować się w doborze trafnych decyzji od których zależy los całego przedsięwzięcia. Nie warto liczyć na szczęście Lucky Luke’a.

Dziki zachód nie musi być taki straszny. Warto się o tym przekonać biorąc udział w grze „Łowcy Głów”, która odbędzie się 13 października we Wrocławiu. Będzie to pierwsza w Polsce gra miejska z branży HR! Udział w niej da Ci możliwość zbudowania nowej sieci kontaktów branżowych. Świetna zabawa terenowa z dodatkiem łamigłówek i zadań specjalnych to idealna okazja na spędzenie aktywnego czasu z koleżankami i kolegami z pracy. Po przeżyciu niezwykłej przygody dzikiego zachodu wrócicie do pracy w zupełnie odmienionych nastrojach - osoba obok nie będzie już tylko współpracownikiem, będzie należeć do tej samej drużyny Łowców Głów - pędzących na dzikich mustangach poprzez wrocławskie ulice w poszukiwaniach najsłynniejszych „Głów” na Dzikim Zachodzie.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Gra przeznaczona jest dla firm, które pragną zaprezentować swoich najlepszych Łowców oraz studentów, którzy interesują się tematyką HR. Drużyny będą składać się od 2 do 4 osób, dlatego warto już dziś pomyśleć nad tym kogo można namówić do wspólnej zabawy. Zasady gry są proste - wygrywa drużyna z jak najkrótszym czasem przejścia trasy. Czas liczony jest od momentu startu aż do mety, bonusowy czas naliczany jest po wykonaniu zadań specjalnych, karny zaś po wykorzystaniu podpowiedzi. Uczestnicy poruszają się dzięki wskazówkom, które otrzymujesz na każdej stacji poprzez aplikację mobilną.  
 

Organizatorami wydarzenia są:

Dolnośląskie Forum HR www.dfhr.pl
Experum HR www.experumhr.pl

Wroc-Fun Gameswww.facebook.com/wrocfungames/
PC Note www.facebook.com/PCnotepl/
 
Nie czekaj i już dziś zgłoś chęć uczestnictwa w „Łowcach Głów” swojemu przełożonemu. Więcej informacji o grze znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/events/2115986312055197/
Mam nadzieję, że zobaczymy się 13 października we Wrocławiu! A do tego czasu życzę Wam udanych poszukiwań. 
 

Więcej informacji: https://www.swps.pl/oferta/wroclaw/studia-drugiego-stopnia/employer-branding

 

29.06.2018

Employer Branding na Uniwersytecie SWPS
 
Budowanie wizerunku pracodawcy staje się powoli nieodłącznym elementem polityki każdej firmy, której zależy na pozyskaniu z rynku najlepszych specjalistów.
Aby takie działanie przyniosło dobre rezultaty, wizerunek pracodawcy powinien być tworzony nieprzypadkowo i świadomie, w oparciu o wiedzę osób odpowiednio do tego przygotowanych, zarówno pod względem merytorycznym, jak i praktycznym. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, Experum HR wraz z Dolnośląskim Forum HR, będzie współpracować przy tworzeniu nowej specjalności - Employer Branding na studiach na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.
7 lipca odbędą się Drzwi Otwarte, na które już teraz serdecznie zapraszamy. Będzie to doskonała okazja, by dowiedzieć się więcej nt. tego kierunku kształcenia. 

 

13.04.2018

VI Konferencja DFHR
„HR mix – aktualne wyzwania rynku pracy”

Różne spojrzenia, różne rozwiązania, różne skutki. 12 wystąpień praktyków. Przedstawiciele wielkich korporacji i niedużych firm.
Poruszymy tematy funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, czy sukcesji w dużej firmie. Zainspirujemy się słuchając o tym jak i dlaczego powinniśmy spełniać się pozazawodowo. Specjaliści od employer branding’u wraz z przedstawicielami firm świadomie zarządzających swoim wizerunkiem na rynku podzielą się swoimi doświadczeniami.
Pochylimy się też nad „twardymi” tematami… Dane płacowe i prognozy, a także wyniki badań pokazujących czy możemy zaobserwować, że pracownik ma zamiar się zwolnić. Oczywiście będzie też przebój tegorocznej wiosny, czyli RODO.

Zapraszam do zapoznania się z agendą i zgłaszaniem swojego udziału: http://www.dfhr.pl/konferencja-dfhr/

 

29.03.2018

Dni Kariery 2018 - Wrocław

W środę byliśmy obecni na wrocławskich targach pracy Dni Kariery, na których wspieraliśmy firmę Sidel Polska.

Serdecznie dziękujemy studentom za wszystkie przeprowadzone rozmowy – było naprawdę ciekawie.
Zapraszamy do kontaktu absolwentów, którzy ukończyli m.in. automatykę, elektromechanikę, robotykę, mechanikę i kierunki pokrewne.
Przypominamy też, że adres do składania aplikacji to: karolina.holowiak@experumhr.pl

12.03.2018

Spotkanie DFHR - 21 marca, godz. 18.00


25 maja 2018 roku wchodzi w życie RODO, czyli nowe unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych. Zmiany, jakie do tego czasu muszą wprowadzić firmy są poważne, a w powietrzu wisi widmo kar tych, którzy nie spełnią określonych wymogów.



Określenie „RODO” wywołuje u coraz większej grupy pracowników Działów Personalnych dreszcz przerażenia. Niewiele wiadomo o tym co trzeba, ale dużo wiadomo o potencjalnych konsekwencjach.
Chcemy na najbliższym spotkaniu troszkę „oswoić” temat. Zaprosiliśmy ekspertów od RODO z kancelarii BSO Prawo & Podatki, którzy przybliżą nam ten temat i odpowiedzą na nasze pytania.
Spotkanie Dolnośląskiego Forum HR odbędzie się 21 III 2018 o godz. 18.00 na Uniwersytecie SWPS przy ul. Aleksandra Ostrowskiego 30b we Wrocławiu, w sali 126. Parking jest przy budynku Uczelni. 

Plan spotkania:

17.30 - Rejestracja uczestników;
18.00 – „Wpływ przepisów RODO na procesy przetwarzania danych osobowych w Działach Personalnych”;
19.00 – Przerwa kawowa;
19.20 – Pytania i odpowiedzi.

Prelegenci:

Barbara Wawrzyniak - radca prawny w Kancelarii Prawnej BSO Prawo & Podatki. Od ponad 10 lat doradca krajowych i międzynarodowych spółek w obszarze prawa pracy, prawa handlowego i prawa spółek. Uczestniczy w tworzeniu strategicznych planów zatrudniania pracowników, w tym zatrudniania cudzoziemców oraz oddelegowywania pracowników do pracy poza granice Polski. Współpracuje z zarządami oraz dyrektorami działów HR w zakresie planowania i prowadzenia zmian pracowniczych. Tworzy i opiniuje umowy pracownicze dla pracowników wszystkich szczebli.

Szymon Goździk - prawnik w Kancelarii Prawnej BSO Prawo & Podatki. Doktorant w Zakładzie Publicznego Prawa Gospodarczego na WPAiE Uniwersytetu Wrocławskiego. Wykładowca UWr w dziedzinie prawa gospodarczo publicznego. Specjalizuje się w zagadnieniach ochrony danych osobowych. Tworzy umowy powierzenia danych, treści klauzul, weryfikuje zakresy pozyskiwania, przechowywania i przetwarzania danych osobowych w przedsiębiorstwach o zróżnicowanej działalności. Prowadzi szkolenia z tematyki RODO oraz wspiera przedsiębiorców przy wdrażaniu polityk bezpieczeństwa danych osobowych.


Informacje organizacyjne:

Tradycyjnie uczestnicy DFHR partycypują w kosztach organizacji spotkania, wnosząc opłatę w wysokości 30 zł/os.
Prosimy o potwierdzenie swojej obecności przez stronę www.dfhr.pl lub zwrotnym mailem.
Z przyczyn technicznych liczba miejsc jest ograniczona. Obowiązuje kolejność zgłoszeń.


 

19.02.2018

Warsztaty o kompetencjach

W zeszłą sobotę gościliśmy w naszej wrocławskiej siedzibie Collegiantów II stopnia VII edycji Collegium Nobilium Opoliense. Przeprowadziliśmy dla nich warsztat dotyczący kompetencji – czym są, jak się je diagnozuje, ocenia i rozwija. Była to też okazja, by każdy mógł się dowiedzieć czegoś więcej o sobie samym podczas diagnozy jednego z wymiarów kompetencji.

 

10.01.2018

Spotkanie DFHR - 22 lutego, godz. 18.00


Prawdziwą próbą sprawności działania funkcji personalnej w organizacji są zmiany. Skokowe zwiększenie zatrudnienia, redukcja zatrudnienia, reorganizacja, przejęcia… Każde z tych działań wymaga mistrzostwa w zakresie logistyki, polityki komunikacyjnej i utożsamiania się ze zmianami.




 

Na najbliższym spotkaniu Dolnośląskiego Forum HR chcemy zapoznać Was z procesem reorganizacji struktur oraz przejęciem na przykładzie firmy EDF Polska SA, która została przejęta przez PGE Energia Ciepła SA.

Będziemy mogli posłuchać o tym jak przebiegała komunikacja z pracownikami podczas wprowadzania tych zmian. Jakie zaproponowano programy wsparcia dla pracowników? Jak komunikowano się ze stroną społeczną? Istotnym wątkiem będzie też poznanie operacyjnego przebiegu całego procesu przy zaangażowaniu kadry menedżerskiej i powstałymi zespołami projektowymi.

 

Zapraszamy w nasze nowe miejsce spotkań.

 

Dziękujemy za gościnność i współpracę Uniwersytetowi SWPS.

Spotkanie Dolnośląskiego Forum HR odbędzie się 22.II.2018 o godz. 18.00 na Uniwersytecie SWPS przy ul. Aleksandra Ostrowskiego 30b we Wrocławiu, w sali 126. Parking jest przy budynku Uczelni.  

 

Plan spotkania:

17.30 - Rejestracja uczestników;
18.00 – „Rola HR w procesie zmian i transformacji” – na przykładzie firmy EDF Polska SA i PGE Energia Ciepła SA;
19.00 – Przerwa kawowa;
19.20 – Dyskusja uczestników spotkania z panelistami.

Prelegentka:

Jolanta Skrzyńska-Winkel – Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich w firmie PGE Energia Ciepła SA - https://www.linkedin.com/in/jolanta-skrzynska-winkel-480aa688/;

Informacje organizacyjne:

Tradycyjnie uczestnicy DFHR partycypują w kosztach organizacji spotkania, wnosząc opłatę w wysokości 30 zł/os.
Prosimy o potwierdzenie swojej obecności przez stronę www.dfhr.pl lub mailem na adres wroclaw@experumhr.pl.
Z przyczyn technicznych liczba miejsc jest ograniczona. Obowiązuje kolejność zgłoszeń.


6.12.2017

Spotkanie DFHR - 31 stycznia, godz. 18.00


Funkcja personalna jest uważana za jedną z istotnych funkcji w każdej organizacji. Zazwyczaj o jej istnieniu świadczy funkcjonowanie w organizacji Działu Personalnego. Jednak jest wiele firm w których nie ma Działu Personalnego. Zasadne jest pytanie czy funkcja personalne jest w nich realizowana... Jeżeli tak, to gdzie jest zlokalizowana? Jeżeli nie, to w jaki sposób radzą sobie na rynku? Może „miękki” HR nie jest potrzebny aby organizacja mogła sprawnie funkcjonować?

 

Na te i inne ważne pytania będziemy chcieli odpowiedzieć podczas najbliższego spotkania Dolnośląskiego Forum HR. Zaprosiliśmy do panelu dyskusyjnego przedstawicieli niedużych firm aby dowiedzieć się od nich w jaki sposób realizują działania z zakresu „miękkiego” HR i jak postrzegają jego rolę w swoich organizacjach.

Zapraszamy w nasze nowe miejsce spotkań.

Dziękujemy za gościnność i współpracę Uniwersytetowi SWPS.
Spotkanie Dolnośląskiego Forum HR, odbędzie się 31.I.2018 o godz. 18.00 na Uniwersytecie SWPS przy ul. Aleksandra Ostrowskiego 30b we Wrocławiu, w sali 126. Parking jest przy budynku Uczelni. 

Plan spotkania

17.30 - Rejestracja uczestników;

18.00 – „HR w małych i średnich firmach” – panel dyskusyjny;
19.00 – Przerwa kawowa;
19.20 – Dyskusja uczestników spotkania z panelistami

Paneliści:

Elżbieta Suska – Wiceprezes Zarządu w firmie  SUMEL;
Marylise Bougaret – Dyrektor Zakładu w firmie SEGEPO-REFA
Anna Kosicka – Dyrektor ds. Finansowych i Administracyjnych w firmie ART Płakowice;
Ryszard Klimczuk – Prezes Zarządu w firmie JARS;

Piotr Zajdel – Prezes Zarządu w firmie TORA-ZAJDEL;

Informacje organizacyjne:

Tradycyjnie uczestnicy DFHR partycypują w kosztach organizacji spotkania, wnosząc opłatę w wysokości 30 zł/os.
Prosimy o potwierdzenie swojej obecności przez stronę www.dfhr.pl lub zwrotnym mailem.
Z przyczyn technicznych liczba miejsc jest ograniczona. Obowiązuje kolejność zgłoszeń.


11.01.2018

Wiosenna edycja Szkoły Asesorów 2018!


Już w marcu rusza kolejna edycja naszej Szkoły Asesorów. W czasie czetrech sesji i podczas praktyk będziecie mieli możliwość zdobycia umiejętności, które pozwolą Wam skutecznie zaprojektować i zrealizować procedurę diagnozy kompetencyjnej w oparciu o metodologię  Assessment/Develoment Center.

Szukajcie naszego wydarzenia na facebooku.

Szczegóły na stronie Experum HR

11.01.2018

IV edycja Wypraw Rozwojowych "Razem w Drodze".

Zapraszamy już w lutym do udziału w IV edycji projektu wypraw rozwojowych Razem w Drodze - projekty rozwojowe, których partnerem merytorycznym jest Experum HR, czyli my! ????

Tym razem grupa osób niewidomych i widzących przemierzy zimowe szlaki Sudetów.

Dlatego:

jeśli chcesz poznać inspirujących ludzi,
jeśli chcesz doświadczyć autentycznej współpracy w grupie,
jeśli chcesz budować relacje oparte na szacunku i zaufaniu…

To koniecznie dołącz do nas! ????

Kilka słów od uczestników Wyprawy do Gruzji, która odbyła się w zeszłym roku:

„Polecam tę formę rozwoju każdemu – zarówno niewidomej osobie jak i widzącym „przewodnikom”, ponieważ wszyscy mamy szansę nauczyć się współpracy, komunikacji i mówienia głośno o swoich potrzebach, panowania nad swoimi emocjami oraz szukania racjonalnych rozwiązań w trudnych sytuacjach” - Monika

„Przygoda życia, wracam z kieszeniami wypełnionymi doświadczeniami i umiejętnościami. Wielka radość i spełnienie, że udało się Wam/Nam stworzyć grupę, która w przeciągu sekundy wstrzymuje rzeki, przenosi góry, by wspólnie być Razem w Drodze!. Polecam serdecznie!”

Więcej informacji na stronie projektu: https://razemwdrodze.wordpress.com/


20.12.2017

Tekst naszego eksperta w Magazynie RELACJE

Na łamach najnowszego numeru Magazynu RELACJE, czasopisma poświęconego firmom rodzinnym, na stronie 25 pojawił się tekst naszego eksperta, Janusza Dziewita - case study dotyczące poprawy atmosfery pracy w firmie produkcyjnej.

W numerze też podsumowanie tegorocznej edycji Zjazdu Firm Rodzinnych U-Rodziny 2017, na którym byliśmy obecni.

http://firmyrodzinne.pl/relacje-6-27-2017/

 

14.12.2017

Spotkanie DFHR - rzecz o Employer Brandingu

Wczoraj uczestniczyliśmy w ostatnim już w tym roku Spotkaniu DFHR.  Odbyło się ono w budynku Uniwersytetu SWPS, w którym serdecznie przywitała nas Dziekan Wydziału Prawa i Komunikacji Społecznej, pani Monika Lewandowicz-Machnikowska.

Dziękujemy wszystkim Prelegentom oraz Uczestnikom spotkania za obecność i głos w dyskusji.

 

Spotkanie rozpoczęli pani Anna Marusia i pan Paweł Ciećkiewicz tematem „Czego uszy nie słyszą, tego szefowi nie żal. Rzecz o Employer Brandingu na przykładzie działań prowadzonych w firmie PGF Urtica”. Najważniejszym pytaniem spotkania było to, czy Employer Branding rzeczywiście ma sens? Na żywym przykładzie przekonaliśmy się, że owszem – nie tylko ma sens, ale również przynosi wymierne korzyści. To są przede wszystkim szczęśliwi pracownicy, którzy dobrze się czują w swoim towarzystwie. Innym, równie ważnym zyskiem, jest stale rosnąca liczba aplikacji, które kandydaci zaczęli wysyłać po wprowadzeniu tych działań. Forma takich zabiegów zależy wyłącznie od potrzeb pracowników, a ogranicza ją tak naprawdę tylko wyobraźnia. W firmie PGF Urtica, uczestników zaskoczyła mnogość inicjatyw (wymieniono projekty zarówno sportowe, dobroczynne czy też rozwojowe – także takie pozazawodowe). Co ciekawe – mimo, że organizowane są zwykle po godzinach pracy, pracownicy chętnie się w nie angażują, przy czym czują się bardziej zmotywowani. Spotkanie zakończyła prezentacja programu: „Zmniejszenie rotacji pracowników poprzez rozwój kadry zarządzającej” pana Janusza Dziewita i pani Iwony Sowińskiej.

 


6.12.2017

Szkoła Asesorów - ostatni zjazd


W weekend 8-9 grudnia odbył się ostatni zjazd jesiennej edycji Szkoły Asesorów.  Cztery miesiące intensywnej pracy przygotowały uczestników do odbycia praktyk asesorskich i wkroczenia w piękny świat praktykowania metodologii Assessment/Development Center. Życzymy im wielkiej satysfakcji w pracy asesorskiej. Już niebawem ruszy nabór do kolejnej, wiosennej edycji Szkoły Asesorów. Informacje ukażą się na naszym profilu. 

 

 

 

6.12.2017

Spotkanie DFHR - 13 grudnia, godz. 18.00

Moi Drodzy,

Na ostatnim – bardzo inspirującym – spotkaniu dyskutowaliśmy o aktualnej sytuacji na rynku pracy oraz o sposobach radzenia sobie w rekrutowaniu pracowników. Mogliśmy dowiedzieć się jak firmy modyfikują procedury aby zwiększyć efektywność rekrutacji.
Jednak nie tylko sprawna rekrutacja sprawi, że będziemy mieli odpowiednią ilość pracowników w firmie. Obecnie wydaje się, że kluczowe staje się zatrzymanie tych pracowników, których już posiadamy.

Jakie są przyczyny odchodzenia pracowników z naszych firm?
Jak firmy zwiększają swoją wiarygodność na rynku pracy?
Jakie mają sposoby na obniżenie rotacji?

Na te i wiele innych pytań będzie można znaleźć odpowiedź podczas prezentacji dwóch firm, które realizują m.in. działania na rzecz ograniczenia odpływu pracowników ze swoich firm.

UWAGA - ZMIANA MIEJSCA SPOTKANIA

Spotkanie Dolnośląskiego Forum HR, odbędzie się 13.XII.2017 o godz. 18.00 na Uniwersytecie SWPS przy ul. Aleksandra Ostrowskiego 30b we Wrocławiu, w sali 126. Parking jest przy budynku Uczelni.  

 

Plan spotkania:

17.30 - Rejestracja uczestników

18.00 – „Czego uszy nie słyszą, tego szefowi nie żal. Rzecz o Employer Brandingu na przykładzie działań prowadzonych w firmie PGF Urtica”  - Anna Marusia, Paweł Ciećkiewicz;

18.40 – Przerwa kawowa

18.55 – „Zmniejszenie rotacji pracowników poprzez rozwój kadry zarządzającej” – Iwona Sowińska, Piotr Kuś, Janusz Dziewit;

19.35 – Dyskusja uczestników spotkania


Sylwetka Panelistów:

Anna Marusia – Kierownik Działu Marketingu i Komunikacji w firmie PGF Urtica - https://www.linkedin.com/in/anna-marusia-169644bb/

Iwona Sowińska – HR Manager w firmie Electrolux Świdnica,

Piotr Kuś – Plant Manager w firmie Electrolux Świdnica - https://www.linkedin.com/in/piotr-ku%C5%9B-82346014/

Paweł Ciećkiewicz – Dyrektor Zarządzający w firmie Multum PR - https://www.linkedin.com/in/pawel-cieckiewicz-6a5a099/

Janusz Dziewit – Dyrektor Zarządzający w Experum HR - https://www.linkedin.com/in/janusz-dziewit-380ba63/

Informacje organizacyjne:

Tradycyjnie uczestnicy DFHR partycypują w kosztach organizacji spotkania, wnosząc opłatę w wysokości 30 zł/os.
Prosimy o potwierdzenie swojej obecności przez stronę www.dfhr.pl lub zwrotnym mailem.
Z przyczyn technicznych liczba miejsc jest ograniczona. Obowiązuje kolejność zgłoszeń.
 
W imieniu Dolnośląskiego Forum HR:

 

Janusz Dziewit
e-mail DFHR: janusz.dziewit@dfhr.pl,

e-mail firm.: janusz.dziewit@experumhr.pl

tel. 605 55 55 49
www.dfhr.pl 


14.11.2017

Spotkanie DFHR - 22 listopada, godz. 18.00

Rynek pracy jaki jest każdy widzi…, ale nie każdemu na nim łatwo.

Z miesiąca na miesiąc zwiększające się trudności z rekrutacją pracowników stają się poważnym problemem większości firm. Na najbliższym spotkaniu DFHR chcemy wymienić się doświadczeniami w zmaganiu się z tym problemem. Wiele firm szuka i czasami znajduje skuteczne sposoby na poradzenie sobie z  tym problemem. Jak one to robią, na ile ich sposoby są i mogą być dla nas przydatne…? Każdy uczestnik spotkania będzie mógł się osobiście przekonać.

Zapraszamy na panel dyskusyjny podczas którego przedstawiciele kilku firm podzielą się swoimi doświadczeniami w radzeniu sobie w rekrutacjach oraz z problemami w tym zakresie.

Spotkanie Dolnośląskiego Forum HR, odbędzie się 22.XI.2017 o godz. 18.00 w we Wrocławskim Parku Technologicznym przy ul. Duńskiej 11, w sali konferencyjnej „Delta” (na parterze). Parking jest zaraz obok budynku. Proszę parkować na miejscach oznaczonych tabliczkami „WPT”, „Gość” lub nieoznaczonych.  

Plan spotkania:

17.30 - Rejestracja uczestników
18.00 – Panel dyskusyjny – „Sposoby rekrutacji na rynku pracownika”
18.45 – Przerwa kawowa
19.00 – Dyskusja panelistów z uczestnikami spotkania

Sylwetka Panelistów:

Sylwia Goluchowska – Dyrektor Personalna w firmie Selena – https://www.linkedin.com/in/sylwia-go%C5%82uchowska-mba-a8a9299/

Ewa Skalska – HR Manager w firmie Schuele Polska – https://www.linkedin.com/in/ewa-skalska-48130585/

Mirela Kik – Dyrektor Personalny w firmie Wabco - https://www.linkedin.com/in/mirela-kik-1703532/

Czekamy na potwierdzenia pozostałych panelistów.

Informacje organizacyjne:

Tradycyjnie uczestnicy DFHR partycypują w kosztach organizacji spotkania, wnosząc opłatę w wysokości 30 zł/os. 
Prosimy o potwierdzenie swojej obecności przez stronę www.dfhr.pl lub zwrotnym mailem. 
Z przyczyn technicznych liczba miejsc jest ograniczona. Obowiązuje kolejność zgłoszeń. 

3.11.2017

U-Rodziny 2017

 

11 listopada zostaliśmy zaproszeni na X Ogólnopolski Zjazd Firm Rodzinnych - U-Rodziny 2017 . Nasz ekspert weźmie udział w debacie "Rynek pracy a zatrudnienie w firmach rodzinnych. Czy kolejne pokolenie sukcesorów będzie zarządzać pracownikami, czy robotami?"

Program spotkania: http://u-rodziny.pl/program/#dzien2

 

3.10.2017

Zakończenie wiosennej edycji Szkoły Asesorów


W czwartek (28.IX) na terenie Akademii Wojsk Lądowych im. gen. Tadeusza Kościuszki zorganizowaliśmy oficjalne zakończenie Wiosennej Edycji Szkoły Asesorów. Mogliśmy popróbować swoich umiejętności na strzelnicy oraz symulatorze bojowego wozu piechoty „Borsuk”. To była doskonała okazja do tego, by wręczyć uczestnikom certyfikaty potwierdzające zdobyte przez nich umiejętności. Podczas szkolenia każdy z nich - pod okiem naszych doświadczonych trenerów - przeszedł proces rozwojowy przygotowujący do pełnienia roli Asesora w metodologii Assessment i Development Center. Raz jeszcze gratulujemy i życzymy powodzenia w dalszym kształceniu i sukcesów w karierze zawodowej!

 

25.09.2017

Szkoła Asesorów - edycja jesienna, pierwszy zjadz

 

22 września rozpoczęliśmy cykl zajęć w jesiennej edycji Szkoły Asesorów. 

W trakcie pierwszego, dwudniowego zjazdu, uczestnicy Szkoły Asesorów poddali się diagnozie Development Center w kontekście kompetencji pożądanych u Asesorów.  W drugim dniu zajęć zgłębialiśmy istotę kompetencji i odkrywaliśmy siebie. Przed nami jeszcze trzy zjazdy, a także praktyki asesorskie.

Życzymy wytrwałości wszystkim Uczestnikom!

 

22.09.2017

Ostatni dzień wyprawy...

W niedzielę o świcie ekipa podróżników uczestniczących w wyprawie rozwojowej Razem w Drodze zakończyła swoją gruzińską przygodę.

Ostatni tydzień był dla nich intensywnym czasem....
Każdy z nich zmagał się z własnymi słabościami i wyzwaniami. Wyprawa dała im możliwość nie tylko pracy w grupie, ale też zagłębienia się w samego siebie. Pracowali nad rozwojem i wzmacnianiem swoich kompetencji, które są niezwykle istotne zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym.

Wrażenia uczestników i organizatorów są pełne pozytywnych emocji. Mieli okazję się nimi podzielić podczas środowego spotkania DFHR, którego tematyką była niepełnosprawność w pracy.

15.09.2017

Angażujemy wszystkie zmysły...

Kolejne dni obfitowały w doznania zmysłowe – we wtorek podróżnicy razem odkrywali faunę i florę Parku Narodowego Lagodekhi, którego podwaliny stworzył Ludwik Młokosiewicz. Mieli tam okazję skosztować fig i granatów prosto z drzewa.

W środę odwiedzili winiarnię w Kvareli, w której degustowali gruzińskie wina, wypiekali chleb i własnoręcznie przygotowywali Czurczele - gruziński deser z orzechów i winogron.

W czwartek wyruszyli w góry, które później okazały się być największym wyzwaniem. Pomimo wielu niedogodności, udało im się osiągnąć zamierzony cel, czyli dotarcie do ruiny twierdzy Machci. Udowodnili tym samym - nie tylko sobie, ale również innym, że niepełnosprawność nie musi być przeszkodą w zdobywaniu wyznaczonego celu. Czasem wystarczy bardzo mocne zaangażowanie, czasami - zaufanie i współpraca z innymi. Zawsze jednak warto poznać swoje słabe strony oraz możliwości, i z każdym dniem mierzyć się z nimi. Uczestnicy wyprawy z zapałem pracują codziennie nad wzmacnianiem swoich kompetencji, nad czym czuwają uważnie nasi doświadczeni trenerzy – Karolina i Mateusz.

 

14.09.2017

Kolejny dzień wyprawy Razem w Drodze...


Dziś mija kolejny dzień wyprawy Razem w Drodze. Na pierwsze efekty rozwojowe nie trzeba było długo czekać… Uczestnicy wędrówki doświadczyli na własnej skórze, jak bardzo niezbędne do przeżycia są komunikacja i współpraca z innymi. Mierząc się z burzą i gradem, które spustoszyły ich obozowisko, musieli się zjednoczyć, uporządkować sprzęt i w szybkim tempie zorganizować nowy plan, który pozwoliłby im na bezpieczne wyjście z trudności. Bogatsi o nowe doświadczenie, inspirowali siebie nawzajem do bycia bardziej skutecznymi i produktywnymi. Wydarzenia te bardzo zbliżyły podróżników do siebie. Przy wieczornym spotkaniu mogli otwarcie porozmawiać i wymienić się między sobą doświadczeniami, które umocniły ich kompetencje.

 

14.09.2017

Spotkanie DFHR - 20 września, godz. 18.00

Po przerwie wakacyjnej rozpoczynamy kolejny sezon spotkań Dolnośląskiego Forum HR. Chcielibyśmy go rozpocząć od wielowątkowego tematu…

Będziemy mówić o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w firmie – dlaczego warto to robić i w jaki sposób.
W kontekście aktualnej sytuacji na rynku pracy, coraz więcej firm wyraża zainteresowanie zatrudnianiem osób niepełnosprawnych, ale niewielu się na to decyduje. Dlaczego?

Kontekst aktualnej sytuacji na rynku pracy i niepełnosprawnych będzie towarzyszył też wystąpieniom poświęconym działaniom CSR. Zapoznamy się z informacjami jakie starania w tym zakresie podejmują firmy oraz dlaczego to robią.

Będziemy mogli też zapoznać się z relacją z wyprawy rozwojowej, której uczestnikami były osoby niewidome, a także porozmawiać z nimi.

Spotkanie Dolnośląskiego Forum HR, odbędzie się 20.09.2017 o godz. 18.00 we Wrocławskim Parku Technologicznym przy ul. Duńskiej 11, w sali konferencyjnej „Sigma” (na parterze). Parking jest zaraz obok budynku. Proszę parkować na miejscach oznaczonych tabliczkami „WPT”, „Gość” lub nieoznaczonych.

Plan spotkania, prelegenci....

Plan spotkania:

17.30 – Rejestracja uczestników,

18.00 – „Różnorodność (diversity) jest faktem, włączenie (inclusion) pozostaje wyborem. Dlaczego warto i jak zacząć w kontekście zatrudniania osób zniepełnosprawnościami” – Monika Sztandera;

18.45 – Przerwa kawowa;

19.00 – „Duże sprawy w małych głowach - kampania edukacyjna dotycząca niepełnosprawności” – Monika Gorzelak-Bieńko;

19.20 – „Brązowa charytatywność” – Aneta Sikorska, Dawid Straszak;

19.40 – „Razem w drodze. Wyprawy rozwojowe dla osób niewidomych i niedowidzących oraz ich przewodników” – relacja z wyprawy do Gruzji – Karolina Stefaniak, Mateusz Dziewit;

20.00 – Dyskusja prelegentów z uczestnikami spotkania.


Prelegenci:

Monika SztanderaLider Zarządzania Łańcuchem Dostaw na Europę w firmie DXC Technology. Ponad 10-letnie doświadczenie w obszarze działu zakupów, zarządzania projektami oraz zmianą w globalnych i międzykulturowych zespołach. Członkini grupy eksperckiej Task Force Come CloSeR to Disability pod patronem Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce, ABSL. Menadżer grupy pracowniczej dedykowanej osobom niepełnosprawnym oraz absolwentka Leadership Program w firmie Hewlett Packard Enterprise. Studiowała socjologię na Uniwersytecie we Wrocławiu i w Amsterdamie. Pasjonatka dalekich podróży (kierunek Azja), miłośniczka kina arthouse.

Monika Gorzelak-Bieńko - HR Business Partner, lider zespołu w firmie Objectivity. Wspiera zespoły IT we wszystkich obszarach HR i wraz z nimi z sukcesem buduje Great Place to Work. Zwolenniczka zdrowego rozsądku i kreatywnych rozwiązań dostosowanych do sytuacji, a nie wynikających z procedur czy utartych schematów. Swoją pracę opiera na skutecznej komunikacji z Biznesem, wynikającej z solidnego zrozumienia wzajemnych potrzeb.

Aneta Sikorskaod 13 lat w biznesie. Dzięki zdobytej wiedzy i doświadczeniu zajmuje obecnie stanowisko managera w firmie logistycznej o globalnym zasięgu, w dziale zajmującym się wsparciem klienta wewnętrznego jak również dbaniem o satysfakcję klientów zewnętrznych z zakresu obsługi finansowej i operacyjnej. Poza swoimi formalnymi obowiązkami prężnie działa jako przewodnicząca i opiekun komitetu charytatywnego, którego celem jest pomoc i wywoływanie uśmiechu na twarzach ludzi będących w potrzebie.

Dawid Straszaklider zespołów w międzynarodowej firmie logistycznej w dziale logistyki kontraktowej. Od ponad 3 lat wolontariacko uczy języka angielskiego i koordynuje organizację zajęć w Polskim Związku Niewidomych, dbając o rozwój umiejętności językowych studentów, zapewniając im materiały potrzebne do nauki oraz popularyzując rozwój osobisty.

Informacje organizacyjne:

Tradycyjnie uczestnicy DFHR partycypują w kosztach organizacji spotkania wnosząc opłatę w wysokości 30 zł/os.
Prosimy o potwierdzenie swojej obecności przez stronę www.dfhr.pl lub zwrotnym mailem.
Z przyczyn technicznych liczba miejsc jest ograniczona. Obowiązuje kolejność zgłoszeń.

11.09.2017

Pierwszy dzień Wyprawy Rozwojowej Razem w Drodze...

Jako Patron idei Razem w drodze. Wyprawy rozwojowe dla osób niewidomych i niedowidzących oraz ich przewodników, jest nam niezmiernie miło poinformować, że uczestnicy wyprawy dotarli dzisiaj na miejsce – bezpieczni i szczęśliwi.
Gruzja kojarzy się przede wszystkim z zachwycającymi górami, niepowtarzalną kuchnią i serdecznymi mieszkańcami. Nie bez przyczyny kraj ten został wybrany przez nas jako idealne miejsce do refleksji, rozwoju osobistego i kształtowania kompetencji.
Przed wyprawą wszyscy uczestnicy mieli okazję przejść sesję Development Center, zaprojektowaną na potrzeby inicjatywy. Dzięki niej mogliśmy zdiagnozować, które kompetencje miękkie uczestnicy wyprawy mają najbardziej rozwinięte.  Dobra komunikacja, umiejętność współpracy i zorientowanie na cel są gwarantem sukcesu zarówno w życiu prywatnym jak i na rynku pracy. W czasie wyprawy zarówno osoby niewidome, jak i ich opiekunowie będą mieli możliwość zmierzenia się ze swoimi słabościami, by dzięki nauce przez doświadczenie, móc w pełni rozwijać swój potencjał, tak niezbędny w karierze zawodowej.

Niebawem kolejne informacje z wyprawy.

 

14.07.2017

Jak w pełni wykorzystywać kompetencje pracowników?

Zapraszamy do lektury wywiadu na temat wyzwań aktualnego rynku pracy. - Kapitał Polski

 

4.07.2017

Firma Objectivity wspiera nasz projekt

Mamy kolejne wsparcie naszego projektu!

Firma Objectivity nam kibicuje

Objectivity stawia na rozwój potencjału swoich pracowników poprzez wzmacnianie ich mocnych stron, stąd też firma udostępniła nam używane przez siebie narzędzie diagnostyczne Strengths Finder, stworzone przez Instytut Gallupa. Ma ono postać testu, do którego załącznikiem jest książeczka z unikatowym kodem dostępu, pozwalająca na otrzymanie opisu wyników testu, który rozwiążą Uczestnicy naszej Wyprawy. Dzięki niemu każdy pozna 5 swoich najmocniejszych obszarów i będzie mógł bardziej świadomie wykorzystywać swoje zdolności zarówno w pracy jak i w życiu prywatnym.

Jeszcze raz dziękujemy za wsparcie!

Jeśli jesteście ciekawi, czym Objectivity się zajmuje, koniecznie kliknijcie na linki poniżej.